28 Mayıs 2016 Cumartesi

Değer














İnsan fiziken bir rahatsızlık içindeyken, zihni bazı konularda daha parlak olabilir mi? Çektiğin somut acı, soyut olanları geride bırakabilir mi? Aldığı kararlar daha kati, daha mantıklı, daha gerçek olabilir mi? Düşünceler duyguları değiştirir mantığı ile tavsiye ederiz, deriz ki; düşünceleriniz kontrolünüzdedir ve onları değiştirirseniz, duygularınız da değişir. Bunu kendi üzerimde deneyimlediğim bir dönemdeyim. Bedenin yaşadığı acı hatıralar, düşüncelerimin değişmesine, bu da duygularımın değişmesine yol açıyor. 


Neler mi değişiyor içimde? Mesela, sahip olduğum her anın ne kadar değerli ve kıymetli olduğunu görebiliyorum. Yapayalnızlığın ne denli çaresiz olduğunu, insanlığın gerçekten statülerden ve okuduğun okullardan uzak olduğunu. Ve en büyük haksızlığın, çok değerli olan insan hayatını bir hiç haline getirmeye çalışan insanlar olduğunu.

Ben oldum olası, alçak gönüllü olmanın önemini savundum, şimdi alçak gönüllü olmayacağım bir konu var haykırmak istediğim. Ben çok değerliyim ve bunun aksine davranan tek bir canlıya tahammülüm yok artık. Orta yaşlara gelmiş, hiç kimseye muhtaç olmadan, sahip olduğu şeyleri kendi tırnaklarıyla elde etmiş biri olarak, pek çok hatam olmuş olduğunu kabul edebilirim. Bununla birlikte hata yaparak geliştiğimizi de hatırlatmak isterim. Ve derim ki tüm hatalarımıza rağmen her birimiz çok değerliyiz. 


Ve aldığım diğer karar, değer vermeyi bilmeyen tek bir kişi daha bana sana değer veriyorum demesin. Sözlerinizin hiçbir önemi yok çünkü. Ben davranışlarınızla duyabiliyorum bana olan hislerinizi. Tercihlerinizde okuyabiliyorum. En iyisi mi sessizce uzaklaşın hayatımdan, çünkü artık tek birinizi görmeye dahi tahammülüm yok. Giderken maskelerinizi de birlikte götürün mümkünse. O sevgi dolu, ilgi dolu maskelerinizi. 


Bakın değer veren insan nasıl davranır, belki hatırlamaya ihtiyacınız var, belki de suç sizin değil, hiç değer görmediniz. Değer verirse insan birine, saygı duyar, sevgi duyar, minnet duyar, üzmez. Bencilce davranıp senden daha fazla değer verdiklerim var, o yüzden senin için yapabileceğim bir şey yok demez. Yeri geldiğinde hayatında bir şeyleri değiştirir, rahatını biraz bozar en azından. Değer vermek az biraz bedel ödemektir ve bu karşılıklı ise orada gerçek sevgi var demektir.


Değer vermemenin daha kötüsü veriyor gibi yapmaktır. Hadi değer vermiyorsunuz veriyor gibi yapmayın. Çünkü bunu anlıyor ve susuyoruz. Sustukça arda kalan birkaç güzel duyguyu da yok ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder